Selasa, 1 Mei 2012

PROGRAM 'PLAY GROUP'

tREND di pusat jagaan kanak-kanak dan TASKA akan menyediakan program di atas kepada kanak-kanak berusia 18 bulan hingga 4 tahun.  

Wow! bayaran yuran untuk program ini juga lumayan.

Dengan syarat para ibu bapa diberi penerangan yang jelas berkenaan visi, misi dan keberhasilannya program berkenaan kepada anak-anak mereka.   Jika bercakap tentang keberhasilan maka sudah tentu para pengusaha mesti menyediakan alat mengukur pencapaian kanak-kanak yang mengikuti aktiviti ini dalam suatu tempoh tertentu secara berkala.   Laporan dapatannya perlu dimaklumkan kepada ibu bapa  pada Sesi Bertemu Ibu Bapa.

Para pengusaha boleh mengenakan yuran program yang berbeza mengikut tahap perkembangan kanak-kanak itu.    Ia bergantung kepada kos peralatan yang digunakan oleh individu kanak-kanak dalam program berkenaan.   

Sekiranya anda menetapkan tempoh penilaian berkala itu bagi masa 4 bulan sekali, maka pada bulan tersebut anda pengusaha akan menerima penambahan nilai pendapatan.

Jadi rangkalah program 'play group' anda sekarang.

"Bagaimana?"  

Mulakan buat researh di internet akan topik ini SEGERA.  Kemudian design mengikut nilai-nilai budaya hidup masyarakat majmuk dan ia tidak menyalahi syarak dan undang-undang.  Be creative to explore this methodology..  

Tiada ulasan:

Misi Ramadhan 1445H

Salam Ukuwah. Alhammdulillah.   Dengan izin Ilahi dapat bertaut kembali dengan blog saya ini.    Oleh itu saya akan berkongsi insight berken...