Jumaat, 26 Julai 2013

TEMUDUGA .....PENDIDIK TASKA


sALAM Sejahtera.

Saya sambung .... perkongsian berkenaan menghadiri temuduga dalam kerjaya pendidikan awal kanak-kanak.

Selaku calon yang bakal menghadiri temuduga, anda perlu melengkapkan diri dengan maklumat tugasan selaku pendidik  di  taska.  aNDA perlu tahu apakah aktiviti rutin?  Bagaimana merancang aktiviti untuk kanak-kanak mengikut kumpulan umur 2 bulan hingga 4 tahun?  Lagu kanak-kanak yang sesuai dengan perkembangan bahasa, kognitif, sosio-emosi dan bahasa juga perlu diketahui.   Malah anda turut perlu melengkapkan diri dengan tips-tips pengurusan ragam kanak-kanak.

Serlahkan keyakinan diri dan keikhlasan hati anda untuk berkhidmat kepada kanak-kanak.   

Jikalau anda memiliki gambar ABM aktiviti kanak-kanak juga digalakkan lampirkan sebagai rujukan.  Oleh kerana itu membuktikan kesungguhan dan pengalaman anda dalam bidang ini.

"Masalahnya... gaji staf  TASKA  kecil.  Tidak setanding dengan kelayakan kami graduan Diploma?"

OOo, pasal gaji.  Kalau hendak gaji tinggi anda boleh cuba di Taska Tempat Kerja Organisasi Swasta.     Insya-Allah sistem pengurusannya lebih terjamin.  

Bagaimanapun kepada anda yang lebih selesa bekerja dalam kumpulan kecil dan tidak gemar bersosial, mungkin TASKA komuniti dan persendirian sesuai untuk anda menimba kemahiran dan membina pengalaman awal dalam bidang ini.  Yelah.... rezeki Allah walaupun kecil jumlahnya jika berkah tetap membawa manfaat kepada diri dan keluarga.

Hak memilik bakal majikan adalah ditangan anda.   Selamat Maju Jaya.



Tiada ulasan:

Misi Ramadhan 1445H

Salam Ukuwah. Alhammdulillah.   Dengan izin Ilahi dapat bertaut kembali dengan blog saya ini.    Oleh itu saya akan berkongsi insight berken...