Khamis, 11 Jun 2015

CIKGU... GURU .... PENDIDIK .... DAIE ..... MURABBI... UMMAH NABI MUHAMMAD S.A.W.

hati berdetik
menginsafi diri
dalam hening dinihari

hati terus berdetik
nurani  iman
meratap  sembah mohon keampunan kepada Maha Pencipta

nurani kalbu ku
memohon barkah kepada Maha Rahmah

nurani keibuan ku
meminta hidayah kepada Robbul Izzati

kerna
aku 
hamba yang kerdil
kerna aku insan serba kekurangan
kerna aku tidak lengkang dengan hilaf 

Ya  Allah berikanlah daku hidayah dan petunjuk
pada setiap detik nadi hidupku
hanya ke jalan benar
perteguhkan iman 
dan 
Ad Din Nul Islam
jadi amalan budaya kehidupan

Amin Ya Robbalalamin.



Tiada ulasan:

Misi Ramadhan 1445H

Salam Ukuwah. Alhammdulillah.   Dengan izin Ilahi dapat bertaut kembali dengan blog saya ini.    Oleh itu saya akan berkongsi insight berken...