Ahad, 7 Jun 2015

PENDIDIK AWAL KANAK-KANAK MEMBENTUK GENERASI MASA DEPAN

Pendidikan di Malaysia adalah suatu usaha berterusan ke arah memperkembangkan potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani berdasarkan kepercayaan dan kepatuhan kepada Tuhan. Usaha ini adalah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang berilmu, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran masyarakat dan Negara.

Oleh yang demikian para pendidik awal kanak-kanak sama ada di TASKA dan tadika perlu mengambil usaha yang lebih gigih secara kreatif untuk mengembangkan potensi anak-anak didik pada awal usia di bawah enam tahun secara holistik berasaskan akhlak sunnah Rasulullah s.a.w. dan berpaksikan tauhid kepada Allah.

Justeru itu para pendidik awal kanak-kanak perlu mengkaji kaedah pelaksanaannya yang bersesuaian dengan tahap kesediaan anak-anak didik.


Tiada ulasan:

Misi Ramadhan 1445H

Salam Ukuwah. Alhammdulillah.   Dengan izin Ilahi dapat bertaut kembali dengan blog saya ini.    Oleh itu saya akan berkongsi insight berken...