Khamis, 23 Februari 2012

"Susah hendak buat takwim aktiviti taska .."

Adakah anda juga menghadapi masalah yang sama seperti rakan saya ini?

Sebenarnya rakan saya ini telah mengusahakan taska selama 20 tahun.   Beliau adalah segala-galanya.  Pengusaha, penyelia, pengasuh, tukang masak, driver dan tukang kebun.   Walaupun beliau mempunyai 3 orang pengasuh.  

Hasil perkongsian cerita taska X ini hanya memiliki buku daftar kedatangan, rekod murid, fail tentang dokumen JKM dan fail kakitangan.

Apabila saya bertanyakan akan visi dan misi taska,  suara di hujung talian sepi.   Lantas saya beralih kepada cerita biasa-biasa selepas itu.   Sbb dia telefon sekadar hendak bertanya khabar, jadi fokus kepada tujuan rakan lama sejak di bangku sekolah.

Emm.. selepas peristiwa itu, kotak fikiran saya terganggu dengan satu tulisan surat pembaca di akhbar utusan (lupa pula hendak mencatat tarikhnya), menyatakan kebanyakan taska yang tidak lulus permohonannya di sebabkan tiada perancangan aktiviti untuk kanak-kanak.

Persoalan saya kepada diri,   apakah yang harus saya sumbangkan demi anak bangsa dalam hal ini?  
Ya... saya boleh sumbangkan buah fikiran untuk bangsa ku.  

Insya-Allah dalam entry akan datang saya cuba berkongsi maklumat akan perkara berkaitan dengan taska.  
Juga sesekali akan diselitkan perkara-perkara yang ada kaitan dengan tadika juga.




Tiada ulasan:

Misi Ramadhan 1445H

Salam Ukuwah. Alhammdulillah.   Dengan izin Ilahi dapat bertaut kembali dengan blog saya ini.    Oleh itu saya akan berkongsi insight berken...